Saturday 24 March 2012

weh hang ada blue tak?

hari minggu..
malam minggu..
dalam kandang ini..
aku,teman-temanku..
akan buat apa sahaja..
untuk hiburkan diri..
kasi hilang stress la kononnya..(memang stress pun)

ada golongan ni..
suka minum..
perut jadi boroi..
bangga dengan minuman yang diminum..
bodoh...

ada juga bertenggek depan skrin komputer (aku dikecualikan).
bermain mainan maya 24 jam non stop..
kurang faham aku dengan golongan ini..
tapi tidak apa..
itu hak mereka..
aku hanya memerhati..
aku diam..kadang mengutuk..hehe

tapi yang paling aku hormat..
golongan yang 'weh ko ada blue tak?'..
dengan muka selamba..
aju soalan yang kalau bagi aku..
tak perlu lah diajukan dengan suara lantang..
tanpa aku sedar..
soalan itu sudah jadi perkara biasa..
tidak malu tiada segan..
layan ramai ramai

salah siapa?
bagi aku.
salah orang yang kurung kami semua
kat dalam kandang ni juga.
celaka kamu semua diktator..

p/s:ada juga golongan 'bob marley' yang suka naik ke bulan malam malam minggu sebegini..cayalah!

No comments:

Post a Comment