Wednesday 14 March 2012

serabut,kurang pasti,terpaksa,masuk kandang.

jiwa kacau bagai siaran terganggu bak kata bittersweet-kucing hitam

aku serabut,dengan rutin harian ku sekarang..
bosan juga,buat benda yang aku sikit pun
tak pernah aku impikan masa kecik2 dulu..
tapi nak buat macam mana..
tak sanggup aku bagi beban kat mak bapak aku.
sekarang pun dah cukup membebankan.
sebenarnya diorang tak tahu..
aku masuk sini bukan sebab minat.
aku masuk sini sebab aku tahu,
diorang kurang mampu kalau
aku masuk tempat lain.
tapi aku tak kisah.
aku sayang diorang walaupun aku
tak tunjuk sangat(sebab aku bajet macho).

jadi terpaksa lah aku masuk kandang ini.
tak adalah rugi sangat.
semua yuran orang tanggung.
siap bagi duit belanja lagi.
kerja pun insyaAllah dapat.
aku kena kunyah pahit hidup ni.

biarlah aku tak dapat buat apa yang aku minat.
mungkin masa lain dapat juga aku buat.
mungkin sekarang bukan masaku.

No comments:

Post a Comment